De tijdschrift Ariadne at Home.


Ariadne at Home tijdschrift Ariadne at Home is een woonblad dat vrij recent nog een make-over heeft gekregen: de omslag is veranderd en de slogan is nu ook pakkender: Het goede van vroeger, het nieuwe van nu. Geen strak design, geen gelikte interieurs, geen overdadige luxe, maar meer down to earth: mensen die je ook gewoon nog in de stad tegen kan komen in allerdaagse kleding: huisvrouwen, lange laarzen, Hollands, met kinderen, maar vooral ook gewoon mens. Ze hebben inderdaad dromen en ambities, maar ze weten ook waar hun grenzen liggen. Dat typeert Ariadne at Home.
Het was eerst even schrikken om te zien dat een dik nummer van hen 132 pagina's had.

Tijdschrift Ariadne at Home Eenmaal het blad open was het toch even wennen: alles was op een broodnuchtere manier neergelegd zonder gloss. Ja, ze laten wel bankstellen van 4000 Euro zien, maar erg bescheiden. De stylistes en ontwerpsters (er was geen man te bespeuren) waren allemaal vrouwen die je zo op straat tegen zou kunnen komen. Niks geen modellen of stoere praat, gewoon leuk interieur waar je niet moeilijk over moet doen. Qua inhoud zie je duidelijk dat de doelgroep de vrouw is, want naast allerlei leuke tips voor moeie boeketjes of Het interieur wat zij uitbeelden straalt ook veel vrouwelijks uit: licht, lieflijk en vooral leuk: mooie brocante, vrolijke bloemetjes, leuke lepeltjes en natuurlijk de dagboekgeheimpjes met de betere recepten.

Ariadne at Home kun je een beetje vergelijken met 101 Woonideeën, maar dan voor het hogere segment. Dit neemt natuurlijk niet weg dat je wordt uitgenodigd om zelf creatief bezig te zijn: zelf je behang of ladekasten opvrolijken door zelfbedachte dessins, ideetjes om je bed weer een ander tintje te geven... Het groffe sloopwerk wordt echter gewoon lekker uitbesteed.

Steekwoorden die daarom ook bij de woonblad Ariadne at Home passen zijn daarom ook:

- (huis)vrouw
- familie
- lieflijk
- down to earth